Codenames duet Codenames
Codenames duet Codenames
Codenames Duet Coƶperatief spel 8+
Codenames Duet, een zeer origineel, snel, coƶperatief tweepersoonsspel waarbij je samen de spionnen moet ontmantelen. Ken jij de gedachten van je partner?

Standaard levertijd

1 tot 3 werkdagen

ā‚¬Ā 20,95
Prijs per stuk

Voorraad : 1

Aantal: 
Bestellen
 
Er worden heel wat tweepersoonsspelen uitgegeven. Maar Codenames Duet spel is echt origineel in zijn soort. Het is snel, elk potje verrassend, je denkt met het hoofd van de ander en je werkt samen aan hetzelfde doel: spionnen ontmantelen in een speelveld van 25 woorden.
De 15 spionnen zijn op een sleutelkaart met een groen vakje weergegven in een speelveld van 5 bij 5. Elke speler ziet zijn eigen kant van het sleutelkaartje waarop 9 groen vakjes staan (spionnen), gele vakjes (omstanders) en 3 zwarte vakjes (zwarte huurmoordenaars). Samen zoek je er 15! Alleen je partner heeft een andere verdeling en plaats van de spionnen dan dat jij hebt.

Er worden op tafel 25 kaartjes neergelegd. Op elk kaartje staat een woord. Nu geef je je partner een codewoord en een cijfer. Het codewoord is een overkoepelende woord voor de kaartjes waarvan je hoopt dat je partner ze aanwijst. Of een willekeurig woord waarvan je denkt dat je partner de goed woorden aanwijst. (Ze heeft het word irritant weinig te maken met een stofzuiger maar omdat ze me goed kent wel goed aangewezen) Het cijfer geeft weer met hoeveel woorden het codewoord te maken heeft. Je partner gaat dan raden en aanwijzen welk woord ze denkt dat te maken heeft met het code woord.
Als ze een woord aanwijst wat groen is op je sleutelkaartje dan leg je daar een spion op. Wijst ze een geel woord aan leg je daar een omstander op en gaat de beurt over. Wijst ze een huurmoordenaar aan dan is het spel klaar.
Het is dus goed kijken naar de groene vakjes op je sleutelkaart en kijken naar de woorden die op die plek liggen in het speelveld. Dan goede overkoepelende woorden bedenken die ook vooral niets te maken hebben met de woorden die op de zwarte vakken liggen.
En als je samen echt wil winnen moet je er voor zorgen dat je minimaal twee spionnen per beurt mag omdraaien. Er zijn namelijk maar 9 ronden waarin je moet komen tot 15 spionnen.
Er zitten heel veel kaarten in die telkens anders combineren dus, levenslang spel plezier.

Gegevens van de doos Codenames:
Aantal spelers 2 (of meer)
Leeftijd 10+
Duur 15 minuten
Uitgeverij White goblin Games